Test jezelf

Test jezelf of de organisatie

De ontwikkeling van organisaties en dus van mensen kan veel gerichter worden ingezet als er een beeld is van de huidige situatie of het huidige gedrag en functioneren.

Er zijn diverse methoden om helder inzicht te krijgen hoe je zelf, de medewerkers of de organisatie ervoor staan. Wanneer wij een analyse maken kijken we heel bewust wat passend is bij de persoon, organisatie en situatie  Daarmee krijgen we gerichte informatie, waar we met elkaar mee aan de slag kunnen.

Voorbeelden analyses en onderzoeken

  • meten  van persoonlijk gedrag en drijfveren
  • meten  van persoonlijke effectiviteit
  • onderzoek naar het functioneren van teams
  • medewerkertevredenheidsonderzoek
  • klanttevredenheidsonderzoek
  • INK-audits (volgens het INK-managementmodel: model voor
    organisaties om een zelfevaluatie uit te voeren)
  • cultuuronderzoek van een organisatie

Als je jezelf, de organisatie of de medewerkers ‘op de foto’ wilt zetten, dan gebruiken we daarvoor de laatste technologieën, zoals internetenquêtes of tevredenheidsopinies via stemkastjes.

Een aantal tests kun je via deze site uitvoeren, voor anderen ontvang je een uitnodiging via de mail. Hieronder een paar mogelijkheden, waarvan je er een aantal direct al kunt
uitproberen.

  • Persoonlijke Gedrags en/of Drijfverenanalyse TSI

    Voor deze analyses heb je een toegangscode nodig. Wil jij weten hoe je je gedrag kunt typeren? Waar het vandaan komt? Wat voor effect dat heeft op anderen? En hoe je je gedrag effectiever kunt inzetten? Vraag dan een toegangscode aan. Op individuele basis een analyse aanvragen kan ook. Heb je een inlogcode ontvangen?

    Lees verder
  • Profile Dynamics

    Waarom doen mensen zoals ze doen? Wat drijft hen? Als we die vraag kunnen beantwoorden hebben we een belangrijke sleutel in handen om mensen te motiveren, ze meer voldoening te geven in hun werk, de sfeer te verbeteren en hun betekenis voor de organisatie te vergroten. Profile Dynamics® is speciaal ontwikkeld om op basis van drijfveren de aansluiting tussen mens en organisatie te optimaliseren.

    Lees verder
  • In ontwikkeling: het Drijfverenspel

    Het Ontwikkelaarsgilde ontwikkelt een spel dat als doel heeft meer kennis van en inzicht te krijgen in de eigen drijfveren en – spelend in teamverband – in de drijfveren van collega’s. Het spel is gebaseerd op de theorie van Graves en de drijfverenanalyse van Profile Dynamics.

    Lees verder
  • Bedrijfscultuurscan

    Direct online invullen. Geen inlogcode nodig. Cultuurverandering is een echte ‘containeruitdrukking’. Wat wil je bereiken en waarom? Hoe belemmert of helpt de huidige cultuur en wat zou je wensen? Vul de cultuurscan in en je ziet de huidige en de gewenste cultuur in kaart gebracht. Het kost maar 5 minuten van je tijd. Wil je als organisatie een stap maken in de bedrijfscultuur? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

    Lees verder
  • Analyse dilemma's

    80% van de organisaties zijn voor een (te) groot deel intern gericht. De klant moet weer centraal komen te staan. Dat vraagt om verandering! Of is jouw organisatie al klantgeörienteerd? Vraag de dilemma vragenlijst aan. Bel snel met onze binnendienst, tel. 085 – 878 52 97.

    Lees verder